Karayollarına yeni taşıma düzeni tartışma yarattı
Yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği taslağında ‘depo şartı’ getirilmesi tek kamyonla kapıdan kapıya taşıma yapan binlerce esnafı zor durumda bırakabilir. Firmalara milyonlarca liralık taşıt kartı yükümlülüğü eleştiriliyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 82 maddelik yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği, lojistik sektörünü harekete geçirdi. Yönetmeliğin bazı maddelerine itiraz var. Belge sayısını azaltmak, sistemi sadeleştirmek amacıyla hazırlanan yönetmeliğe en önemli itirazlar şöyle sıralanıyor: Her bir araç için alınması gereken taşıt kartı ücreti 5 kattan fazla artırılarak 500 TL’ye çıkarılmış. Bu binlerce araçla çalışan bir şirket için 2 – 3 milyon liralık yük getiriyor.
Oysaki taşıt kartı uluslararası yollarda aranan bir belge değil. Sektör kaldırılmasını istiyor. Taşımacılık yapana bin 500 metrekare depo şartı getiriyor. Kapıdan kapıya yük taşıyan ve tek bir kamyonu olan binlerce esnaf bu şartı karşılayamaz.
Bu esnaflar, ya taşımacılık yapamayacak ya da araçlarını deposu olan bir firmaya kiralayacak. Yeni belge düzeni getiriyor ama mevcut belgelerin değişimi ve kapsamları arasında çakışanlar var.